انتخاب رشته انسانی 99
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته انسانی | تحلیل کارنامه کنکورسراسری

اصلی ترین ملاک در انتخاب رشته، بررسی کارنامه ی کنکور داوطلب است، که پس از اعلام نتایج کنکور از سوی سازمان سنجش بر روی سایت این سازمان بارگذاری می شود.
هر کارنامه کنکور سراسری شامل سه قسمت اصلی اطلاعات ثبت نامی و آزمونی ، وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف و درصد ها و نمرات آزمون است. توصیه می کنیم برای حتما قبل از انتخاب رشته مقالات زیر مطالعه نمایید :

رشته های بدون کنکور ۹۹

کارنامه قبولی کنکور انسانی ۹۸-۹۹

آخرین رتبه و تراز قبولی کنکور انسانی ۹۸-۹۹

لیست رشته های کنکور انسانی ۹۹

لیست رشته های بدون کنکور انسانی ۹۹

وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف

یکی از مهم ترین قسمتهای کارنامه انسانی برای انتخاب رشته دقیقاً همین بخش است که مشخص می کند داوطلب با توجه به رتبه ها و تراز خود در چه دوره هایی می تواند انتخاب رشته نماید. این دوره ها شامل دوره ی روزانه، نوبت دوم،  پردیس خودگردان، دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی و دانشگاه های فرهنگیان می باشد.

مجاز بودن در فرهنگیان

یکی دیگر از مهم ترین قسمت های کارنامه کنکور داوطلبان رشته انسانی بخشی است که به داوطلب اعلام می کند، برای انتخاب رشته های تربیت معلم مجازاست یا خیر
برای خیلی از داوطلبان این قسمت از کارنامه اهمیت زیادی دارد، چرا که تحصیل در دانشگاه های تربیت معلم و فرهنگیان مزیت های فراوانی دارد و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها از سوی آموزش و پرورش استخدام رسمی می شوند.

  • رتبه در زیر گروه

    در کارنامه ی کنکور سراسری برای هر زیر گروه رتبه ای تعیین می شود.از آن جا که هر زیر گروهی شامل رشته های مختلفی است، داوطلب با توجه به نمره ای که در هر زیر گروه کسب کرده است می تواند شانس قبولی خود را در هر رشته تخمین بزند.
    گروه آزمایشی انسانی خود شامل پنج زیر گروه است و همانطور که گفته شد در هر زیر گروه چندین رشته ی مختلف وجود دارد.به عنوان مثال رشته ی حقوق که از پرطرفدار ترین رشته های انسانی است، در زیر گروه یک قرار دارد.بنابراین برای قبولی در این رشته باید رتبه ی داوطلب در زیر گروه یک به مراتب بالاتر از سایر زیر گروه ها باشد

 

  • رتبه در سهمیه

    رتبه اصلی در کارنامه کنکور ، رتبه در سهمیه  است.لازم به ذکر است رتبه در سهمیه بر اساس داوطلبانی که در آن سهمیه در کنکور شرکت کرده اند محاسبه می شود.به عنوان مثال رتبه در سهمیه داوطلب کنکور انسانی که دارای سهمیه ی منطقه ی دو است، از میان تمامی داوطلبان دارای سهمیه منطقه دو یعنی 83,545نفر سنجیده می شود، نه بر اساس تعداد کل داوطلبان کنکور این گروه آزمایشی.

 

انتخاب رشته انسانی | آخرین رتبه قبولی

کلیه ی داوطلبان کنکور انسانی برای این که بتوانند انتخاب رشته ی موفقی داشته باشند، باید بدانند که افراد با رتبه های مشابه خود در کنکور سال گذشته و سال های گذشته موفق به پذیرش در چه رشته ها و دانشگاه هایی شده اند
به عنوان مثال داوطلب کنکور سراسری ۹۹ پس از مشاهده ی کارنامه ی خود بایستی از وضعیت داوطلبان کنکور ۹۸ انسانی با همین رتبه و تراز اطلاع پیدا کند.این امر تنها با استفاده از نرم افزار های خاصی میسر است.
بررسی آخرین رتبه قبولی لازم و محل قبولی داوطلبان سال گذشته ی کنکور و مقایسه آن با رتبه اکتسابی خود به داوطلب کمک می کند، تا بتواند اولویت بندی انتخاب های خود را با آگاهی بیش تری انجام دهد و به نتیجه مطلوب در اعلام نتایج کنکور سراسری دست یابند. توصیه می کنیم مقالات آخرین رتبه و تراز قبولی در کنکور ۹۸-۹۹ و کارنامه قبولی در کنکور ۹۹ را مطالعه نمایید.

دفترچه انتخاب رشته انسانی99

دفترچه ی انتخاب رشته ی کنکور انسانی ۹۹ به محض اعلام نتایج کنکور سراسری بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد و داوطلبان انسانی بایستی این دفترچه را از سایت سنجش دانلود نمایند. این دفترچه شامل کلیه ی کد رشته محل های رشته ی انسانی می باشد.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی 99 کلیک کنید.

بومی گزینی در انتخاب رشته انسانی 

یکی از نکات مهم دیگری که داوطلبان کنکور انسانی بایستی به آن توجه نمایند، نحوه ی بومی گزینی رشته های این گروه آزمایشی است که در دفترچه ی انتخاب رشته تماما قید شده است. در این گروه آزمایشی بسیاری از رشته ها گزینش کشوری دارند، با این حال رشته هایی هم هستند، که بر اساس سهمیه ی بومی گزینی پذیرش می شوند. معمولا رشته های پرطرفدار گروه آزمایشی انسانی نظیر روانشناسی، حقوق، حسابداری و مدیریت جزو سهمیه های بومی گزینی می باشند.

اولویت بندی انتخاب ها

اکنون با توجه به نکات ذکر شده در فوق برای اولویت بندی رشته های انسانی بهتر سعی کنید به این دستور العمل .ها توجه نمایید

  • همان طور که می دانید، در فرم انتخاب رشته ی انسانی شما مجاز هستید، ۱۵۰ کد رشته محل را وارد نمایید.در میان این 150 انتخاب، 30 انتخاب اول خود را رشته هایی را قرار دهید که می دانید در آن شانس قبولی ندارید.
  • 50 انتخاب بعدی شامل رشته هایی می شود، که احتمال می دهید اگر خوش شانس باشید در آن رشته ها قبول خواهید شد.
  • رشته هایی را که می دانید به احتمال قوی در آن ها قبول می شوید، جزو 50 رشته ی بعدی قرار دهید.
  • 20 انتخاب آخر هم معمولا مخصوص رشته هایی است که صد در صد در آنها قبول هستید.

 

کلام آخر

حال اگر باز هم سوالی در رابطه با انتخاب رشته انسانی داشتید، می توانید برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرند. توصیه می کنیم مقاله مشاوره انتخاب رشته کنکور ۹۹ را مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته انسانی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: انتخاب رشته انسانی 99




:: برچسب‌ها: انتخاب رشته انسانی 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 624
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: